NI’MATUL, ULA AL-ADAWIA (2025) THE USE OF FLASHCARDS IN IMPROVING STUDENTS VOCABULARY MASTERY. Diploma thesis, UNIVERSITAS SULAWESI BARAT.
![[thumbnail of Skripsi_Ni'matul Ula Al-Adawia_H0119506__19 (1) (1).pdf]](https://repository.unsulbar.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
Skripsi_Ni'matul Ula Al-Adawia_H0119506__19 (1) (1).pdf
Restricted to Repository staff only
Download (3MB)
![[thumbnail of Skripsi_Ni'matul Ula Al-Adawia_H0119506__19 (1) (1) (pdf.io).pdf]](https://repository.unsulbar.ac.id/style/images/fileicons/text.png)
Skripsi_Ni'matul Ula Al-Adawia_H0119506__19 (1) (1) (pdf.io).pdf
Download (857kB)
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan pemahaman vocabulary siswa melalui media flashcards dan mengetahui persepsi siswa terhadap model pembelajaran yang digunakan oleh peneliti. Populasi dari penelitian ini adalah siswa kelas IX SMP N 4 Majene. Penelitian ini menggunakan kuantitatif dengan desain penelitian quasi eksperimental semu sebagai metode penelitian. Instrumen penelitian ini adalah test untuk menilai pemahaman menyimak siswa dan kuesioner untuk mengetahui pandangan siswa terhadap penggunaan model pembelajaran Media Flashcards. Hasil uji homogenitas nilai t-test Sig (2-tailed = 0,00) < 0,05. Dengan demikian, Hi diterima dan H0 ditolak yang berarti terdapat perbedaan yang signifikan melalui metode pembelajaran Media Flashcards. Hasil persepsi dari penelitian ini berupa kuesioner dengan rata-rata 38,75% masuk dalam kategori termotivasi. Kesimpulannya adalah media pembelajaran flashcards lebih meningkat dan dianggap baik untuk digunakan dalam model pembelajaran.
This research aims to improve students' vocabulary mastery through flashcard media and to determine students' perceptions of the learning model used by the researcher. The population of this research consisted of ninth-grade students from IX SMP N 4 Majene. This study used a quantitative approach with a quasiexperimental design as the research method. The instruments used in this research were a test to assess students' listening comprehension and a questionnaire to understand students' views on the use of the learning model. The results of the
homogeneity test showed a t-test Sig (2-tailed = 0.00) < 0.05. Thus, H1 was accepted, and H0 was rejected, indicating a significant difference in the learning outcomes through the English Songs method. The perception results from the questionnaire showed that an average of 15.4% of students rated it in the good category. The conclusion is that the Flashcards Media learning method shows improvement and is considered effective for use in the learning model.
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Media Flashcards, Persepsi Siswa. Flashcard Media, Student Perceptions. |
Subjects: | FAKULTAS ILMU KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan |
Depositing User: | Unnamed user with email aryatiunsulbar@gmail.com |
Date Deposited: | 30 Sep 2025 05:56 |
Last Modified: | 30 Sep 2025 05:56 |
URI: | https://repository.unsulbar.ac.id/id/eprint/2352 |