Search for collections on Repository Universitas Sulawesi Barat

THE EFFECTIVENESS OF USING RUN TO THE BOARD GAME IN TEACHING ENGLISH TO TOWARD STUDENT’S VOCABULARY

SITI SYAFRANI, NURUL HAKIM (2025) THE EFFECTIVENESS OF USING RUN TO THE BOARD GAME IN TEACHING ENGLISH TO TOWARD STUDENT’S VOCABULARY. Diploma thesis, UNIVERSITAS SULAWESI BARAT.

[thumbnail of SKRIPSI SITI SYAFRANI NURUL HAKIM.pdf] Text
SKRIPSI SITI SYAFRANI NURUL HAKIM.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (4MB)
[thumbnail of SKRIPSI SITI SYAFRANI NURUL HAKIM (pdf.io).pdf] Text
SKRIPSI SITI SYAFRANI NURUL HAKIM (pdf.io).pdf

Download (995kB)

Abstract

Penelitian ini berfokus pada efektivitas penggunaan permainan berlari kepapan tulis dalam pembelajaran bahasa inggris pada kelas 8 MTS Pergis Campalagian. Secara spesifik, tujuan penelitian ini adalah: 1. Untuk mengetahui apakah permainan berlari kepapan tulis efektif meningkatkan kosakata Bahasa inggris siwa, dan 2. Untuk mengetahui bagaimana persepsi siswa terhadap penggunaan permainan berlari kepapan tulis dalam pembelajaran kosakata Bahasa inggris. Jenis penelitian ini akan menggunakan metode penelitian Kuantitatif menggunakan metode penelitian eksperimen (Quasi Experimental Design), dimana kelompok eksperimen dan kelompok kontrol dipilih secara random.
Dalam penelitian ini terdapat 2 kelas yang berjumlah 60 siswa, kelas VIII B sebanyak 30 siswa sebagai kelas eksperimen dan kelas VIII C sebanyak 30 siswa sebagai kelas kontrol. Pengumpulan data dilakukan dengan tes dan pengisian kuesioner untuk melihat persepsi siswa. Berdasarkan analisis data, penelitimenemukan bahwa terdapat pengaruh atau terdapat peningkatan yang signifikan. Nilai rata-rata pre-test kelas eksperimen adalah 35,66 dan meningkat menjadi 85.00 pada post-test class. Sementara itu, nilai rata-rata pre-test kelas kontrol
adalah 34,33 meningkat menjadi 68.66 pada post-test. Temuan kedua menunjukkan bahwa para siswa merespon positif terhadap permainan berlari kepapan tulis dengan nilai rata-rata 85.50 yang termasuk dalam kategori “baik”, dimana permainan ini menjadi pelajaran yang menyenangkan dalam meningkatkan kosakata bahasa inggris siswa. Adapun manfaat dari penelitian ini untuk meningkatkan efektivitas pembelajaran kosakata Bahasa Inggris dan memberikan referensi bagi guru merancang pembelajaran yang inovatif.
This research focuses on the effectiveness of using run to the board game in English learning in 8 th -grade students at MTS Pergis Campalagian. Specifically, the objectives of this study are: 1. To find out whether or not Run to the Board game is effective in vocabulary learning, 2. To fins out what are the students perception to use Run to the Board game in vocabulary learning. This type of
research will use Quantitative research methods. using experimental research methods (Quasi Experimental Design), where the experimental group and control group are not randomly selected. In this study there were 2 classes totalling 60 students, class VIII B as many as 30 students as the experimental class and class VIII C as many as 30 students as the control class. data collection techniques were
carried out by tests and filling out questionnaires to see student perceptions. Based on data analysis, researchers found that there was an effect or there was a significant increase. The average pre-test score of the experimental class was 35.66 and increased to 85.00 in the post test. Meanwhile, the average pre-test score of the control class was 34.33 and increased to 68.66 in the post-test. The
second finding shows that the students respond positively to Run to the Board game with an average score of 85.50 which falss in to the “Good”category , where the game became an enjoyable lesson in enhacing students English vocabulary. The benefits of this research are to improve the effectiveness of learning vocabulary learning and provide references for teacher to design innovative learning.

Item Type: Thesis (Diploma)
Uncontrolled Keywords: Kosakata, Permainan berlari kepapan tulis , persepsisiswa. Vocabulary, Run to the Board Game, students' perception.
Subjects: FAKULTAS ILMU KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Unnamed user with email aryatiunsulbar@gmail.com
Date Deposited: 07 Aug 2025 06:25
Last Modified: 07 Aug 2025 06:25
URI: https://repository.unsulbar.ac.id/id/eprint/2216

Actions (login required)

View Item
View Item