Search for collections on Repository Universitas Sulawesi Barat

THE EFFECT OF TOTAL PHYSICAL RESPONSE (TPR) METHOD TO IMPROVE THE STUDENTS’ VOCABULARY MASTERY OF CLASS VII AT SMPN 3 MAJENE

ASMAWATI, ASMAWATI (2025) THE EFFECT OF TOTAL PHYSICAL RESPONSE (TPR) METHOD TO IMPROVE THE STUDENTS’ VOCABULARY MASTERY OF CLASS VII AT SMPN 3 MAJENE. Diploma thesis, UNIVERSITAS SULAWESI BARAT.

[thumbnail of skripsi asmawati (2).pdf] Text
skripsi asmawati (2).pdf
Restricted to Repository staff only

Download (3MB)
[thumbnail of skripsi asmawati (2) (pdf.io).pdf] Text
skripsi asmawati (2) (pdf.io).pdf

Download (580kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah metode pembelajaran Total Physical Response meningkatkan kosakata siswa selain itu bagaimana persepsi siswa terhadap metode TPR dalam pembelajaran bahasa inggris. Penelitian ini menggunakan kuantitatif dengan menggunakan desain quasi-eksperimental. Populasinya adalah 217 siswa. Sampel penelitiannya adalah kelas Albert Eisten yang berjumlah 31 siswa sebagai kelas eksperimen, dan kelas Alexander Graham Bell yang berjumlah 31 siswa sebagai kelas kontrol. Teknik pengambilan sampel dalam penelitian ini adalah Random Sampling. Instrumen penelitian ini adalah tes dan angket. Peneliti mengumpulkan data melalui pemberian pre-test, treatment, post-test, dan angket. Data dianalisis dengan menggunakan program SPSS versi 30. Hasil nilai rata-rata siswa pada post-test 50 lebih kecil dibandingkan dengan nilai rata-rata post-test pada kelas Experimental mendapatkan 78 yang dimana lebih
besar dari hasil post-tesh kelas control. Dari hasil post-test menunjukkan bahwa pembelajaran dengan menggunaan Metode Total Physical Respon dapat meningkatkan vocabulary secara signifikan, hal ini berdasarkan hasil angket persepsi siswa yang memperoleh 83% dan menunjukkan kategori baik. Dapat disimpulkan bahwa pembelajaran dengan menggunakan metode total physical response membantu meningkatkan kosakata siswa.
This study aims to determine whether the Total Physical Response learning method improves students` Vocabulary and how students perceive the Total Physical Response Method in learning English. This study uses quantitative research using a quasi-experimental design. The population is 217 students. The research sample is the Albert Eisten class consisting of 31 students as the experimental class, and the Alexander Graham Bell class consisting of 31 students as the control class. The sampling technique in this study is Random Sampling. The
research instruments are tests and questionnaires. Researchers collect data by giving pre-test, treatments, post-tests, and questionnaires. Data were analyzed using the SPSS version 30 program. The results of the average student score on the posttest
50 are smaller than the average post-test score in the Experimental class getting 78 which is greater than the results of the control class post-test. The results of the post-test show that learning using the Total Physical Response Method can significantly improve vocabulary skills, this is based on the results of the student perception questionnaire which obtained 83% and showed a good category. It can be concluded that learning using the Total Physical Response Method helps improve students` vocabulary.

Item Type: Thesis (Diploma)
Uncontrolled Keywords: Kosakata bahasa inggris Siswa, Metode Total Physical Response Students` English Vocabulary, Total Physical Response Method
Subjects: FAKULTAS ILMU KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Unnamed user with email aryatiunsulbar@gmail.com
Date Deposited: 16 May 2025 01:51
Last Modified: 16 May 2025 01:51
URI: https://repository.unsulbar.ac.id/id/eprint/1880

Actions (login required)

View Item
View Item