Search for collections on Repository Universitas Sulawesi Barat

UTILIZATION OF AUDIO VISUAL MEDIA TO ENRICH THE STUDENTS’ VOCABULARY IN LEARNING ENGLISH

NUR ALISA, NUR ALISA (2025) UTILIZATION OF AUDIO VISUAL MEDIA TO ENRICH THE STUDENTS’ VOCABULARY IN LEARNING ENGLISH. Diploma thesis, UNIVERSITAS SULAWESI BARAT.

[thumbnail of 2025_Skripsi_NUR ALISA.pdf] Text
2025_Skripsi_NUR ALISA.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (4MB)
[thumbnail of 2025_Skripsi_NUR ALISA (pdf.io).pdf] Text
2025_Skripsi_NUR ALISA (pdf.io).pdf

Download (710kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana penggunaan media audiovisual untuk memperkaya kosakata siswa dalam pembelajaran bahasa Inggris dan mengetahui persepsi siswa terhadap penggunaan media audio-visual. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif. Lokasi penelitian ini berada di SMP NEGERI 2 SENDANA. Total sampel penelitian ini sebanyak 50 siswa dari kelas experimen dan kelas kontrol dengan pengambilan sampel secara purposive sampling. Teknik pengumpulan data menggunakan pretest, post-test and kuisioner. Proses pembelajaran dilaksanakan selama 4 kali pertemuan. Pre-test dan post-test masing-masing terdiri dari 20 soal pilihan ganda tentang kosakata dan 10 item persepsi Siswa. Tekni analisis data dalam penelitian yang digunakan adalah uji nomalitas, uji homogenitas dan uji
hipotesis. Kelas eksperimen dengan nilai rata-rata pada pra-tes yaitu 41.00 dan nilai rata-rata pasca-tes yaitu 68.80. Sementara kelas kontrol dengan nilai ratarata pada pra-tes yaitu 36.40 dan nilai rata-rata pasca-tes yaitu 40.20. Uji hipotesis menggunakan uji independent sampel t-test dengan hasil yang Menunjukkan bahwa nilai sig (2-tailed) adalah 0,001 < 0.05 yang artinya hipotesis alternatif (H1) diterima dan hipotesis nol (H0) ditolak. Adapun hasil dari persepsi bahwa nilai rata-rata siswa yaitu 91,9% yang termasuk dalam
klasifikasi sangat baik, artinya siswa merespon dengan baik penggunaan media audio-visual. Sehingga dapat disimpulkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan dari pemanfaatan media audio-visual terhadap kosakata siswa dalam pembelajaran bahasa Inggris.
This study aims to know how the use of audio-visual media to enrichthe students’ vocabulary in learning English and knowing the students
perception of audio-visual media use. The method used in this study was quantitative method of the study site at the SMP NEGERI 2 SENDANA. The total sample of this study was 50 students from the experiment class and control class with sampling by purposive sampling. Data collection techniques using pre-test, post-test and questionnaire. The learning process was implemented for 4 meetings. Pre-test and post-test each consists of 20 multiple choices about vocabulary and 10 students perception items. Technician data analysis in the research used was normality test, homogeneity test and hypothesis. The pre-test average experiment class was 41.00 and the post-test average was 68.00. While the pre-test average control class was 36.40 and the post-test average was 40.20. The hypothesis using independents sample t-test with the result showing that the value of sig (2-tailed) is 0.001 < 0.05 it means that the alternative hypothesis (H1) received and null hypothesis (H0) was rejected. The result of perception that the average value of the students was 91.9% included the classification was very good, it means that students respond well using the audio-visual media. So that it can be concluded that there is a significant effect of utilization of audiovisualmedia on students vocabulary in learning English.

Item Type: Thesis (Diploma)
Uncontrolled Keywords: Media Audio Visual, Kosakata. Audio visual media, Vocabulary.
Subjects: FAKULTAS ILMU KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Unnamed user with email aryatiunsulbar@gmail.com
Date Deposited: 15 May 2025 06:49
Last Modified: 15 May 2025 06:49
URI: https://repository.unsulbar.ac.id/id/eprint/1877

Actions (login required)

View Item
View Item