Search for collections on Repository Universitas Sulawesi Barat

THE INFLUENCE OF ELSA SPEAK APPLICATION TO IMPROVE STUDENTS’ SPEAKING SKILL: A PROJECT BASED LEARNING

SITTI FATIMAH IMRAN, SITTI FATIMAH IMRAN (2025) THE INFLUENCE OF ELSA SPEAK APPLICATION TO IMPROVE STUDENTS’ SPEAKING SKILL: A PROJECT BASED LEARNING. Diploma thesis, UNIVERSITAS SULAWESI BARAT.

[thumbnail of skripsi after semhas ber ttd.pdf] Text
skripsi after semhas ber ttd.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (2MB)
[thumbnail of skripsi after semhas ber ttd (pdf.io).pdf] Text
skripsi after semhas ber ttd (pdf.io).pdf

Download (1MB)

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penerapan aplikasi ELSA speak untuk meningkatkan keterampilan berbicara : Project Based Learning dan mengetahui persepsi siswa terhadap penggunaan aplikasi ELSA speak. Lokasi penelitian ini di SMPN 2 Sendana. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode campuran. Metodologi yang digunakan dalam penelitian ini adalah One Group Pre-experimental design. Populasi dalam penelitian ini adalah 30 siswa kelas delapan SMPN 2 Sendana. Teknik pengambilan sampel yang
digunakan dalam penelitian ini adalah teknik sampling jenuh. Sampel penelitian yang digunakan sebanyak 30 orang. Data penelitian dikumpulkan melalui tes berbicara yang diberikan kepada siswa dengan menggunakan pre-test dan post-test serta penyebaran angket persepsi kepada siswa. Data dalam penelitian ini dianalisis menggunakan analisis parametrik berupa uji T sampel melalui SPSS. Nilai rata-rata pre-test siswa sebesar 39,17 sedangkan nilai rata-rata post-test sebesar 56,33. sedangkan hasil uji T menunjukkan sig.(2-tailed = 0,000) < 0,05. Artinya, aplikasi ELSA Speak dapat meningkatkan kemampuan berbicara bahasa Inggris siswa secara signifikan. Hasil angket persepsi, sebagian besar siswa memilih setuju yang termasuk dalam kategori baik. Artinya siswa memberikan respon yang baik terhadap penggunaan aplikasi ELSA Speak.
The purpose of this study is to determine the influence of ELSA speak application to improve speaking skill : Project Based Learning and determine students’ perception of the use ELSA speak application. The location of this research is at SMPN 2 Sendana. The approach used in this research is mix method. The methodology used in this study is the One Group Preexperimental design. The population in this study was 30 student in the eight class of SMPN 2 Sendana.The sampling technique used in this research is saturated sampling technique. The research sample used was 30 people. The research data was collected through a speaking test given to students using pre-test and post-test as well as distributing perception questionnaires to students. The data in this study were analyzed using parametric analysis in the form of a sample T-test through SPSS. The students' pre-test mean the score is 39,17 while the post-test mean score is 56,33. while the results of the T-testshowed that sig.(2-tailed = 0.000) <0.05. That means the ELSA Speak application can significantly improve students' speaking skills in English. The results of the perception questionnaire are mostly students chose agree which is included in the good category. This means that students respond well to the use of the ELSA Speak application.

Item Type: Thesis (Diploma)
Uncontrolled Keywords: Aplikasi ELSA, kemampuan berbicara, Project Based Learning ELSA application, Speaking skill, Project based learning
Subjects: FAKULTAS ILMU KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan
Depositing User: Unnamed user with email aryatiunsulbar@gmail.com
Date Deposited: 15 May 2025 03:26
Last Modified: 15 May 2025 03:26
URI: https://repository.unsulbar.ac.id/id/eprint/1873

Actions (login required)

View Item
View Item